کاربرد متال دتکتور در صنایع لاستیک

کاربرد متال دتکتور در صنایع لاستیک و رابر

در صنایع تولید لاستیک و قطعات لاستیکی، وجود ناخالصی های فلزی باعث آسیب به ماشین آلات و توقف تولید می شود و می تواند بسیار پرهزینه باشد. دستگاه های متال دتکتور ( فلزیاب صنعتی) با تشخیص این آلودگی های فلزی از خسارات احتمالی جلوگیری می کنند. شرکت دانش بنیان بردهای هوشمند با تولید این دستگاه توانسته گام بزرگی در بهبود تولیدات صنایع لاستیک بردارد.

آیا استفاده از متال دتکتور در صنعت تایر، لاستیک و قطعات لاستیکی ضروری است؟

برای به حداقل رساندن هزینه ها در صنایع تایر و لاستیک، محافظت از ماشین آلات و استفاده از بالاترین ظرفیت خط تولید امری ضروری است. وجود ناخالصی های فلزی در مواد ورودی و یا در حین تولید از اصلی ترین عوامل خرابی ماشین آلات و توقف تولید محسوب می شوند. آلودگی های فلزی می توانند اکسترودرها را مسدود کنند و یا پشت کلندرها بمانند و سبب تغییر شکل و تو رفتگی در تایر ها و قطعات لاستیکی شوند. وجود ناخالصی های فلزی در محصولات این صنعت باعث بالا رفتن ریسک و به خطر افتادن ایمنی مصرف کننده می شود؛ لذا استفاده از فلزیاب های صنعتی جهت تشخیص آلودگی های فلزی و دستگاه های سپراتور برای حذف این ناخالصی ها از عوامل ضروری برای محافظت از دستگاه ها و تولید محصولات استاندارد به شمار می آید.

ناخالصی های فلزی در صنایع لاستیک چگونه ظاهر می شوند؟

ناخالصی های فلزی میتوانند از منابع مختلفی وارد خطوط تولید شده و باعث اختلال شوند:

  • قطعات فلزی موجود در مواد اولیه و افزودنی
  • فرسایش و پوسته پوسته شدن ماشین آلات، دستگاه ها و لوله ها
  • موارد شخصی متعلق به اپراتورها از جمله سر خودکار، انگشتر و …

فلزیاب صنعتی را با مگنت اشتباه نگیرید!

مگنت ( آهنربای صنعتی) تنها قابلیت جذب فلزات مغناطیسی با ابعاد نسبتا بزرگ را دارد، اما متال دتکتور ( فلزیاب صنعتی) با بهره گیری از تکنولوژی های مدرن برای تشخیص انواع فلزات اعم از مغناطیسی و غیر مغناطیسی مانند آلومینیوم، فولاد، چدن و … مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این ناخالصی های فلزی حتی اگر قابل رویت نباشند، مثلا درون تایر تولید شده قرار گرفته باشند قابل تشخیص هستند. بنابراین با وجود متال دتکتور در صنعت لاستیک علاوه بر جلوگیری از صدمه به ماشین آلات، می توانیم از کیفیت محصول نهایی اطمینان داشته باشیم.

فلزیاب صنعتی در چه مراحلی از تولید تایر و لاستیک قرار می گیرد؟

  1. جهت بررسی مواد اولیه ورودی و افزودنی
  2. جهت بررسی ورق های لاستیکی روی نوار نقاله قبل از ورود به اکسترودرها و کلندرها
  3. جهت بررسی کیفیت محصول نهایی قبل از بسته بندی

توانایی های ما در ارائه انواع فلزیاب صنعتی

امکان سفارش و ساخت دستگاه فلزیاب صنعتی با اندازه دلخواه، متناسب با خط های تولید مختلف با بالاترین کیفیت.

از ویژگی های مهم این دستگاه میتوان به قابلیت تنظیم میزان حساسیت تشخیص، مقاومت در برابر لرزش های شدید، عدم نویز پذیری از محیط، سهولت نصب و کاربرد بدون نیاز به برش نوار نقاله، خروجی سیگنال های متفاوت در هنگام تشخیص و…. اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *