کاربرد متال دتکتور در صنایع فولادی

در صنایع فولادی امکان وجود فلرات مزاحم و ناخالصی همواره یکی از دغدغه های این صنعت به شمار می آید، چرا که این ناخالصی های فلزی علاوه بر کاهش کیفیت محصول نهایی، موجب وارد شدن آسیب به ماشین آلات شده و هزینه های زیادی را به بار می آورد. فلزیاب صنعتی ( متال دتکتور) دستگاهی است که به صورت یک پنجره بر روي نوار نقاله جهت جلوگيري از عبور این فلزات مزاحم نصب می گردد.

ضرورت استفاده از متال دتکتور ها در صنایع فولادی

در صنایع فولادی، در صورت وجود ناخالصی های فلزی در مواد و ورود به خط تولید و ماشین آلات، خسارت هایی به سیستم های خردایش و انتقال مواد وارد میشود که با نصب فلزیاب بر روی نوار نقاله از این امر جلوگیری می گردد. ابعاد فلزات قابل تشخیص، بسته به مشخصات دستگاه ها و ماشین آلات متفاوت بوده و قابل تنظیم است.

تفاوت متال دتکتور صنایع فولادی با سایر فلزیاب های صنعتی و مگنت ها

مگنت ها در صنعت تنها برای جذب و جداسازی فلزات مغناطیسی کاربرد داشته و قابلیت جذب فلزات غیر مغناطیسی از جمله آلومینیوم را ندارند. در کاخانجات فولادی و خطوط کنستانتره، به دلیل مگنتیت بودن مواد مورد استفاده، جداسازی زباله های فلزی از مواد عبوری بر روی نوار نقاله نیازمند متال دتکتورهای مخصوصی با قدرت تشخیص بالا هستیم. متال دتکتور با بهره گیری از تکنولوژی مدرن برای تشخیص انواع ناخالصی ها اعم از فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی کاربرد دارد.

ناخالصی های فلزی در صنایع فولادی چگونه ظاهر می شوند؟

ناخالصی های فلزی میتوانند از منابع مختلفی وارد خطوط تولید شده و باعث اختلال شوند:

  • قطعات فلزی ترکیب در مواد اولیه
  • قطعات فلزی وارد شده هنگام پروسه تولید

توانایی های ما در ارائه انواع فلزیاب صنعتی

امکان سفارش و ساخت دستگاه فلزیاب صنعتی با اندازه دلخواه، متناسب با خط های تولید مختلف با بالاترین کیفیت.

از ویژگی های مهم این دستگاه میتوان به قابلیت تنظیم میزان حساسیت تشخیص، مقاومت در برابر لرزش های شدید، دارای سیستم محافظ صاعقه جهت محیط های باز و عدم نویز پذیری از محیط، سهولت نصب و کاربرد بدون نیاز به برش نوار نقاله، خروجی سیگنال های متفاوت در هنگام تشخیص و…. اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *