ضخامت سنج آنلاین و آفلاین لیزری (اسکنر)

ضحامت سنج لیزری

ضخامت سنج لیزری، دستگاهی است که با استفاده از تکنولوژی لیزر ضخامت سطوح را به صورت آنلاین و با دقت بالا اندازه گیری می کند. نتایج دقیق در کوتاه ترین زمان امکان اصلاح فرآیند تولید را جهت کاهش ضایعات و افزایش بهره وری فراهم می کند.

توضیحات

ضخامت سنج آنلاین

اندازه گیری آنلاین و آفلاین پروفیل و ضخامت از اهمیت ویژه ای در صنعت لاستیک، تولید ورق های فلزی،پلاستیک،کاغذ،شیشه و ام دی اف برخوردار است.

اندازه گیری ضخامت و پروفیل با بکارگیری سنسورهای لیزری روش جدید و متداول روز دنیاست.سنسور لیزری بدون تماس فاصله سنج ، ضخامت سنج ، موقعیت سنج

استفاده از تجهیز و سیستم ضخامت سنج آنلاین ضمن کنترل لحظه ای ضخامت ورق در طول کلاف، به کاهش ضایعات ورق و به تبع آن کاهش هزینه های تولید و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک مؤثری میکند.

بکارگیری این روش باعث حذف اندازه گیری ضخامت با استفاده از روش تشعشعی شده است. مزیت این روش سرعت بالا، ایمنی و سلامت بیشتر محیط و پرسنل است. دستگاه ضخامت سنج برخط (Online)

در این روش از دو سنسور جا به جایی سنج لیزری استفاده شده است که این دو سنسور در موقعیت ثابت نسبت به یکدیگر قرار میگیرند و ضخامت جسم مورد نظر را اندازه گیری میکنند.

انواع دستگاهای اندازه گیری ضخامت با استفاده از سنسور لیزری طراحی شده توسط شرکت بردهای هوشمند عبارت اند از:

  • سیستم آنلاین اندازه گیری ضخامت
  • سیستم آنلاین اندازه گیری پروفیل
  • سیستم آفلاین اندازه گیری پروفیل

کاربرد سیستم های پروفایل متر و ضخامت سنج در صنایع لاستیک

ضخامت سنج لیزری دستگاهی است که به صورت C Frameو عمود بر خط تولید قرار گرفته و به کمک اشعه لیزر با دقت میکرومتری ضخامت سطح مورد نظر را اندازه گیری می نماید. در این روش از دو سنسور جا به جایی سنج لیزری استفاده شده است که این دو سنسور در موقعیت ثابت نسبت به یکدیگر قرار میگیرند و ضخامت جسم مورد نظر را اندازه گیری میکنند. این دو سنسور با حرکت در عرض و اندازه گیری ضخامت همه ی نقاط به صورت آنلاین، برشی از سطح مقطع را بر روی نمایشگر نشان می دهند.

تفاوت دو سیستم پروفایل متر و ضخامت سنج

در قسمت های مختلف تولید تایر و لاستیک با لایه ها و ورق ها سر و کار داریم. در بخش هایی که این لایه ها فلت و صاف هستند مانند کلندر، تنها کنترل ضخامت لایه مدنظر است که سیستم ضخامت سنج لیزری به صورت آنلاین و آفلاین این کار را انجام می دهد. اما در قسمت هایی که این لایه ها شکل ظاهری خاصی دارند و در یک سطح مقطع ضخامت نقاط باهم متفاوت است از جمله اکسترودر، علاوه بر ضخامت، پروفایل لایه مهم بوده که سیستم پروفایل متر با بررسی ضخامت همه نقاط برشی از سطح مقطع را مورد بررسی قرار می دهد.

تفاوت دو سیستم پروفایل متر و ضخامت سنج

در صنعت لاستیک کنترل صخامت تمام نقاط با حساسیت بالا باعث تولید محصولی استاندارد و ایمن برای مصرف کننده خواهد شد. استفاده از تجهیز و سیستم ضخامت سنج آنلاین ضمن کنترل لحظه ای ضخامت لاستیک در طول تولید، به کاهش ضایعات ورق و به تبع آن کاهش هزینه های تولید و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک مؤثری میکند. همچنین بکارگیری این روش باعث حذف اندازه گیری ضخامت با استفاده از روش تشعشعی شده است. مزیت این روش سرعت بالا، ایمنی و سلامت بیشتر محیط و پرسنل است.

مزایای سیستم های اندازه گیری لیزری در مقایسه با سیستم های تشعشعی و مکانیکی

سیستم های تشعشعی اندازه گیری علاوه بر تحمیل هزینه های بالای تعمیر و نگهداری، ایمنی پایینی دارند و با توجه به خطرات و مضرات استفاده از این سیستم ها، صنایع مختلف تا حد ممکن سعی در حذف سیستم های اندازه گیری تشعشعی دارند.

IB-ProfileMeter با استفاده از روش اندازه‌گیری لیزری علاوه بر حذف معایب روش تشعشعی از دقت، سرعت، ایمنی و طول عمر بیشتری نسبت به سایر سیستم ها از جمله Lvdt برخوردار است. همچنین به علت غیر تماسی بودن این سیستم، فرآیند اندازه گیری هیچگونه تاثیری بر ساختار مکانیکی جسم ندارد.

سیستم ضخامت سنج و پروفایل متر در چه مراحلی از تولید تایر و لاستیک قرار می گیرد؟

در پروسه تولید لاستیک در هربخشی که لایه تولید می شود نیاز به بررسی ضخامت و پروفایل دارد:

توانایی های ما در ارائه انواع ضخامت سنج لیزری و پروفایل متر

امکان سفارش و ساخت دستگاه پروفایل متر و ضخامت سنج آفلاین و آنلاین با اندازه دلخواه، متناسب با خط های تولید مختلف با بالاترین کیفیت.

از ویژگی های مهم این دستگاه میتوان به فرآیند اسکن پروفیل بدون تماس، دقت اندازه گیری در حد میکرومتر، کالیبراسیون دستگاه به صورت اتوماتیک و از طریق نرم افزار، امکان ارتباط با plc مرکزی از طریق پروتکل مناسب به منظور کنترل فرآیند تولید، امکان کنترل سیستم از طریق پنل کاربری در کنار دستگاه و اتاق کنترل، نرم افزار قدرتمند تحت وب با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و گزارش گیری اختصاصی و…. اشاره کرد.

پروفایلمتر
  • اندازه گیری پروفیل و ضخامت به صورت آفلاین و آنلاین بنا به سفارشی سنسور لیزری بدون تماس فاصله سنج ، ضخامت سنج ، موقعیت سنج
  • فرآیند اسکن پروفیل به صورت عمود بر خط تولید
  • دقت اندازه گیری در حد میکرومتر
  • کالیبراسیون دستگاه به صورت اتوماتیک و از طریق نرم افزار
  • امکان ارتباط با plc مرکزی از طریق پروتکل مناسب به منظور کنترل فرآیند تولید
  • امکان کنترل سیستم از طریق پنل کاربری در کنار دستگاه و اتاق کنترل دستگاه ضخامت سنج برخط (Online)
  • نرم افزار قدرتمند تحت وب با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و گزارشگیری اختصاصی

جدول مشخصات فنی

  • اندازه گیری پروفایل و ضخامت به صورت آنلاین بوده و دقت و سرعت اندازه گیری، قابل تنظیم است. سنسور لیزری بدون تماس فاصله سنج ، ضخامت سنج ، موقعیت سنج
  • تحلیل عددی اطلاعات مربوط به پروفایل به منظور کنترل کیفیت فرآیند تولید در بازه زمانی مختلف دستگاه ضخامت سنج برخط (Online)
  • امکان ذخیره هر کدام از گزارش ها از نرم افزار با فرمت Excel و یا چاپ آنها
  • امکان دسترسی به اطلاعات از طریق درگاه Ethernet و به صورت تحت وب با تعریف سطح دسترسی طبقه بندی شده
  • مقایسه چندین پروفایل اندازه گیری شده با شاخص استاندارد مربوط به آن و ایجاد گزارشهای مورد نظر با آلارم مربوطه و کنترل فرآیند تولید
  • امکان دریافت مشخصات استاندارد به صورت نقطه به نقطه